genealogy in scandinavia



Äldre efterlysningar
[2005] [2006] [2007] [2008] [2009] [2010] [2011] [2012] [2013] [2014] [2015] [2016]



Lundeberg, Carl Wilhelm, Helsingborg Och England, levde 1900-19502014-07-06 23:59

Direktlänk http://forum.scangen.se/?svar=48443
2013-12-04 15:02 

Hej!

Tacksam om någon som har tillgång till Ancestry.com kan hjälpa mina kanadensiska släktingar att finna kontaktpersonerna bakom dessa släktträd. De har uppgifter om släkten och vill gärna veta mera om Carl Wilhelms släkt.

Beck Family Tree
Synligt medlemsträd Källa saknas
och

Mackenzie Bucknall April 2013
Synligt medlemsträd 1 bifogat dokument, 2 källor  
 

Namn: Carl Wilhelm Lundeberg

Födelse: dd mm 1873 - Sweden (Sverige)

Dödsfall: datum - Westmorland, England

Tack för hjälpen

Len Lundeberg

e.u

Birgitta Nilsson

  SVAR 2013-12-04 15:18

Surname  Given Name  Age  District  Volume  Page

Deaths Mar 1946

LundebergKarl W72Westmorland N.10b869

Här är hans död regisrerad under 2:kvartalet 1946.

 

Eva M

  SVAR 2013-12-08 15:18

Tack Eva!    

Vi har uppgifterna om Karl Wilhelm, men vi försöker få kontakt med hans ättlingar som  gömmer sig bakom  

Beck Family Tree   och   
Mackenzie Bucknall April 2013  

på Ancestry.com   

Len Lundeberg i Kanada hoppas alltså få en kontakt email adress eller två.

  SVAR 2014-01-08 17:29

Hej!

Mitt namn är Gustav, är du säker på stavningen av efternamnet. För vad jag har hört finns bara en släkt som heter lundeberg i Sverige. Jag är själv släkt med dem på min mammas sida. Som jag förstått det så bör det finnas ganska mycket dokumenterat där. 

Med vänlig hälsning, Gustav 

  SVAR 2014-01-09 15:14

Beck Family Tree är samma person som du svarade på en förfrågan and Karl W Lundberg för många år sedan. Detta är sonen som har en barn angivet Privat.

William McKenzie Lundeberg

Birth 8 Oct 1915 in Whitley Bay, Northumberland

Death Living

Death 9 Dec 2002 in Bath, Somerse

Mackenzie Bucknell April 2013 är person vid namn nlutherb, Dunoon, Lismore, Australia. Detta träd är privat och man kan inte se ättlingar. Man kan skriva via Ancestry men det är inte säkert de öppnar.
Solveig Jolbäck

  SVAR 2014-01-10 15:03

Gustav - det finns flera släkter Lundeberg. Jag har i alla fall inte lyckats se något samband! Ingen med efternamnet Lundeberg finns kvar i Sverige idag. Alla männne emigrerade! Hör gärna av dig ang din mammas släkt. Kvinnorna blev nämligen kvar i Sverige!

Solveig - tack för att du kollade. Jag har hittat någon i Australien men var osäker på om det fanns ett samband. Nu verkar det som om jag är inne på rätt spår!

Vänliga hälsningar

Birgitta

  SVAR 2014-01-10 15:43

Det finns 146 vuxna personer som heter Lundebetg. Eva M
  SVAR 2014-01-19 02:44

Att det inte finns några lundebergare kvar i Sverige stämmer inte! Min morfar heter lundeberg och lever idag som exempel. Min mamma menar även på att det bara finns en släkt med stavningen lundeberg, det finns flera Lundberg dock.

mvh 

gustav

  SVAR 2014-01-19 08:59

Jag är inte helt säker på att det bara finns en släkt Lundberg i Sverige med tanke på hur man under 1800-talet kunde ta sig vilket namn som helst. I princip var det då bara adliga namn som var skyddade.

Eva M

  SVAR 2014-01-19 12:49

Jag menade Lundeberg.

 

Eva M

  SVAR 2014-01-20 14:01

Det finns flera släkter Lundeberg på 1700-talet och jag har inte lyckats sammanfoga dem. De finns på flera olika håll i Sverige. Tyvärr har jag inte lyckats få "min" Lundeberg att höra ihop med den västgötska släkten Lundeberg. Inte heller verkar de vara släkt med statsministern med samma efternamn. Så var kvartermästaren/fanjunkaren Gustav Adolf Lundeberg (föd 1795 i ?) i Mariestad kommer ifrån får nog förbli en gåta.

/Birgitta

 

  SVAR 2014-01-20 15:50

Här ytterligare en Lundeberg.

Gustaf Adolf Lundeberg, född 30/1 1795, död 27/8 1851.  Ryttare vid Livregementets Husarer.  Kompani: Vadsbo. Rote: Svanvik. Socken Undenäs.

Fler uppgifter kan förmodl. erhållas från Krigsarkivet.

 

Anders A

  SVAR 2014-02-26 20:47

Hejj, jag har också släkten Lundeberg på min mammas sida, från Gävle, Stockholms län och Södermanland. Härstammar från bruken i Gävle. Min morbror heter fortfarande Lundeberg, liksom min mammas kusiner.  Så visst finns det fler släkter i Sverige, men de är säkerligen inte så många.  Hälsningar Charlotte

 

 

 

  SVAR 2014-07-06 23:59

I am Carl Lundeberg's great Grandson!

 

Skriv ditt svar / enter your answer
Lämna så utförliga uppgifter du kan!
Problem att skriva i textrutan ovan? Använder du Internet Explorer kan du behöva slå på Kompatibilitetsvyn. Läs mer här!
Bifoga en bild (gif eller jpg, max 500 kB) och ange källan / attach image and specify the source
Varifrån kommer bilden? (ange både bildleverantör t ex Arkiv Digital, SVAR samt volym+sida)
Klicka på Bläddra för att välja fil. Om du vill ha läshjälp är det lämpligt att lägga in en bild av källan.
Ditt namn / your name
Svaret visas under frågan på webbsidan, men skickas också till frågeställaren (om denne angett epostadress).
Forumregler och integritetspolicy (uppdaterad senast 2018-09-13)


Du är själv rättsligt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Text och bild med annan upphovsman än dig själv kräver dennes godkännande. Kortare citat av text är tillåtet med angivande av källa.

Att lägga in utsnitt av bilder från t ex Arkiv Digital med flera leverantörer av digitaliserade handlingar är tillåtet, om du anger varifrån bilden kommer.

Det är inte tillåtet att nämna nu levande personer, om dessa inte givit sitt uttryckliga medgivande. Undvik också att nämna känsliga uppgifter inom sekretessgränsen på 70 år, t ex dödsorsaker.

Efterlysningsforum är inte förmodererat, förutom ett visst skydd mot spam. Dock kan hela eller delar av inlägg raderas som strider mot gällande lagar, vars innehåll bedöms som oetiskt eller omoraliskt, eller bedöms som helt ovidkommande för detta forum. Även viss redigering och omflyttning för att underlätta överblickbarhet och navigering kan ske.

Endast de uppgifter du själv lägger in (inlägg, ditt namn och epostadress) sparas. Epostadressen är frivillig. Uppgifter sparas för närvarande utan något tidsgräns, eftersom även äldre trådar kan ha ett värde och kan kompletteras vid behov. Du har rätt att få ditt namn och epostadress borttaget om du vill. Scangen förbehåller sig rätten att någon gång i framtiden rensa äldre inlägg.

Genom att skriva ett inlägg godkänner du som användare att det sker utan ekonomisk ersättning.

Respektera de rubriker som finns för efternamn, förnamn, plats, tidpunkt och händelse. Skriv alltså inte "läshjälp" eller andra upplysningar där som hör hemma i själva frågan. Skriv inte hela rubriken endast i ett fält.

Spam loggas och åtgärder vidtas om missbruk fortsätter. Serverplatsen för Scangen tillhandahålls av Scorpion Data, vars servrar har högsta säkerhet och ligger i Sverige.

Genom att sända in ett inlägg accepterar du dessa regler. Reglerna kan komma att uppdateras i framtiden.

Översyn av reglerna har skett som anpassning till de nya EU-reglerna rörande GDPR (General Data Protection Regulation).

Donera

 

 







Nu kan intresserade hjälpa till att skapa nästa utgåva av Sveriges Dödbok!

Sveriges Släktforskarförbund kommer 2023 ge ut nummer 9 i den populära serien, som omfattar åren 1815-2022.

Vi behöver nu frivilliga att registrera åren 1800-1814. Klicka på bilden och läs mer, se var vi behöver hjälp och anmäl ditt intresse!







ANNONS

KÖP FRÅN SVERIGES SLÄKTFORSKARFÖRBUNDS BOKHANDEL








© ScanGen och Anders Berg - optimerad för Firefox och Internet Explorer - om cookies