genealogy in scandinavia



Äldre efterlysningar
[2005] [2006] [2007] [2008] [2009] [2010] [2011] [2012] [2013] [2014] [2015] [2016]



Nielsen, Arthur Regner, Brå, Jylland, född 1912-06-172012-11-14 23:11

Direktlänk http://forum.scangen.se/?svar=40317
2012-10-22 21:00 

 Hej....
Då gör vi ett nytt försök,jag söker uppgifter om Arthur Regner Nielsen född 1912-06-17 Brå,Jylland,DK han var gift med Klara Nielsen 1912-06-05 om efternamnet är hennes flicknamn är osäkert.MVH Steve
  SVAR 2012-10-22 21:23

Hej Steve

Någon församling som heter Brå finns inte i Danmark. Med tanke på din tidigare fråga som rörde sig om Vendsyssel försökte jag med Vrå som ligger i Vendsyssel. Det kunde ju vara ett hör eller skrivfel.
Där finns ingen av den namn född i vara sig 1912 - 1913 eller 1914.
Det finns för all del ett antal gossar som inte har något namn antecknat som det borde vara, enligt dansk lagstiftning skall barnet ha ett namn inom ett år efter födelsen. Men även i Danmark kan man göra fel.

mvh Hans-Peter
  SVAR 2012-10-22 21:59

De barn som saknar namn i födelseboken har nog blivit döpta på ett annat ställe har jag sett ibland. Det har väl inte fungerat med kommunikationen mellan församlingarna.

Eva M
  SVAR 2012-10-22 22:04

Du får fråga på Borgerservice om ett uppslag i CPR-registret.

Eva M
  SVAR 2012-10-23 00:54

 Tack......
Det skall nog vara Vrå,men jag får försöka på borgerservice men tack än en gång Hans....MVH Steve
  SVAR 2012-10-23 11:38

Hej igen Hans....
När det gäller Arthur Regner Nielsen så dog han år 2006 i just Vrå på Jylland,så de uppgifter jag hade om att han skall vara född i Vrå stämde nog inte.MVH Steve 
  SVAR 2012-10-26 20:59

 Hej.....
När det gäller Arthur Regnar Nielsen 1912-07-17 så var han född i Brönderslev han var gift med Klara Larsen 1912-06-05 finns det någon som kan ta tag i detta.MVH Steve
  SVAR 2012-10-26 21:25

Hans födelse finns i Brönderslevs köbstad/Hjörring amt/V. Brönderslevs sogn: opslag 50 i kyrkboken 1909-1914. Det datum du uppger.

Föräldrar: Gaardmand Hans Christian Nielsen  35 år och hustru Anna f. Nielsen 36 år, Valby. Vigda i Vraa 7/11 1899.

Eva M

  SVAR 2012-11-06 00:21

  >  Hans födelse finns i Brönderslevs köbstad/Hjörring amt/V. Brönderslevs sogn: opslag 50 i kyrkboken 1909-1914. Det datum du uppger.
  >  
  >  Föräldrar: Gaardmand Hans Christian Nielsen  35 år och hustru Anna f. Nielsen 36 år, Valby. Vigda i Vraa 7/11 1899.
  >  
  >  Eva M
 

 
  SVAR 2012-11-06 00:33

Hej Jeg er ny jeg har vist lavet en fejl  så jeg begynder igen Jeg kender det meste af den familie Da det er min farfars bror (Eva M) oplysninger er ok efter mine. Kan i hjælpe mig at finde Aage Peter Nielsen Der Født 3Aug. 1902 Apholmen Frederikshavn mere ved jeg ikke
  SVAR 2012-11-06 06:14

Aage Peter Nielsen finns i födelseboken för Frederikshavn, opslag 103 (1897-1902). Hans föräldrar är Landman Hans Christian Nielsen och hustru Anna Nielsen, 26 år. De bor på Apholmen.

Eva M
  SVAR 2012-11-06 11:48

Han fik to børn med min farmor i tolstrup Hjørring amt Børglum Herred Det har jeg fundet Så finder min farmor en anden mand i 1923 Så bliver Aage Peter Nielsen væk Ved du/i hvor han forsvandt hen han har stået fadder til en af hans søskende børn, der er han af Ajstrup ?Jeg vil godt vide om han er Gift et sted? Hvor han er død og hvor han har været i sit liv
  SVAR 2012-11-06 13:34

Hej igen Arthur Regner Nielsen  Er Borgligviet viet hos bormesteren i Hjørring D. 14 febuar 1936 Jeg har fundet det i Kirkebog Vrå Hjørring Amt ved fun af søn Erik Brun Nielsen Opslag 26 1938
  SVAR 2012-11-13 20:40

Hej....        
Ni skall ha Tack...Poul du skriver att du kender det meste af den familie,nu är det som så att jag försöker  söka tillbaka i tiden efter min frus släktingar,jag har fått en del uppgifter ifrån hennes Föräldrar Inge Larsen och Arthur Baand Larsen men jag skulle vilja komma längre tillbaka.Arthur Regnar Nielsen 1912-07-17 är far till Inge Larsen(födt Nielsen) Mor Clara Larsen 1912 i Hjörring.Jag har nu även uppgifter på  Hans Christian Nielsen 1876-12-22 då far till Arthur Regnar Nielsen och hans Mor Anna Nielsen 1876-07 06,vad du skriver och om jag förstår rätt så skall din farfar vara bror till Arthur Regnar Nielsen var det mer syskon.Jag skulle vara tacksam om du kan ge mej så mycket som möjligt.MVH Steve




Min mor hedder Inge Larsen (födt Nielsen) hun har en bror som hedder Poul Bruun Nielsen fra Sindal kan det väre den Poul som svare?


  


  SVAR 2012-11-14 13:29

Hej Jeg er ikke den Poul Jeg har aldrig set Noget at den familie Min Far er søn af Arthurs bror , Aage Peter Nielsen  Ved i så hvor han er 
 Kan du komme til at sende mig en Mail           Jeg vil gerne sende de oplysninger jeg har om familie , Arthur har  10 Søskende 
 
Med venlig hilsen Poul
Skriv ditt svar / enter your answer
Lämna så utförliga uppgifter du kan!
Problem att skriva i textrutan ovan? Använder du Internet Explorer kan du behöva slå på Kompatibilitetsvyn. Läs mer här!
Bifoga en bild (gif eller jpg, max 500 kB) och ange källan / attach image and specify the source
Varifrån kommer bilden? (ange både bildleverantör t ex Arkiv Digital, SVAR samt volym+sida)
Klicka på Bläddra för att välja fil. Om du vill ha läshjälp är det lämpligt att lägga in en bild av källan.
Ditt namn / your name
Svaret visas under frågan på webbsidan, men skickas också till frågeställaren (om denne angett epostadress).
Forumregler och integritetspolicy (uppdaterad senast 2018-09-13)


Du är själv rättsligt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Text och bild med annan upphovsman än dig själv kräver dennes godkännande. Kortare citat av text är tillåtet med angivande av källa.

Att lägga in utsnitt av bilder från t ex Arkiv Digital med flera leverantörer av digitaliserade handlingar är tillåtet, om du anger varifrån bilden kommer.

Det är inte tillåtet att nämna nu levande personer, om dessa inte givit sitt uttryckliga medgivande. Undvik också att nämna känsliga uppgifter inom sekretessgränsen på 70 år, t ex dödsorsaker.

Efterlysningsforum är inte förmodererat, förutom ett visst skydd mot spam. Dock kan hela eller delar av inlägg raderas som strider mot gällande lagar, vars innehåll bedöms som oetiskt eller omoraliskt, eller bedöms som helt ovidkommande för detta forum. Även viss redigering och omflyttning för att underlätta överblickbarhet och navigering kan ske.

Endast de uppgifter du själv lägger in (inlägg, ditt namn och epostadress) sparas. Epostadressen är frivillig. Uppgifter sparas för närvarande utan något tidsgräns, eftersom även äldre trådar kan ha ett värde och kan kompletteras vid behov. Du har rätt att få ditt namn och epostadress borttaget om du vill. Scangen förbehåller sig rätten att någon gång i framtiden rensa äldre inlägg.

Genom att skriva ett inlägg godkänner du som användare att det sker utan ekonomisk ersättning.

Respektera de rubriker som finns för efternamn, förnamn, plats, tidpunkt och händelse. Skriv alltså inte "läshjälp" eller andra upplysningar där som hör hemma i själva frågan. Skriv inte hela rubriken endast i ett fält.

Spam loggas och åtgärder vidtas om missbruk fortsätter. Serverplatsen för Scangen tillhandahålls av Scorpion Data, vars servrar har högsta säkerhet och ligger i Sverige.

Genom att sända in ett inlägg accepterar du dessa regler. Reglerna kan komma att uppdateras i framtiden.

Översyn av reglerna har skett som anpassning till de nya EU-reglerna rörande GDPR (General Data Protection Regulation).

Donera

 

 







Nu kan intresserade hjälpa till att skapa nästa utgåva av Sveriges Dödbok!

Sveriges Släktforskarförbund kommer 2023 ge ut nummer 9 i den populära serien, som omfattar åren 1815-2022.

Vi behöver nu frivilliga att registrera åren 1800-1814. Klicka på bilden och läs mer, se var vi behöver hjälp och anmäl ditt intresse!







ANNONS

KÖP FRÅN SVERIGES SLÄKTFORSKARFÖRBUNDS BOKHANDEL








© ScanGen och Anders Berg - optimerad för Firefox och Internet Explorer - om cookies