genealogy in scandinavia



Äldre efterlysningar
[2005] [2006] [2007] [2008] [2009] [2010] [2011] [2012] [2013] [2014] [2015] [2016]



Synnergren, Johan, Åsaka, född 18262012-07-19 21:10

Direktlänk http://forum.scangen.se/?svar=38077
2012-07-16 19:18 

Söker Johan Synnergren f. 1826-02-20, Åsaka, Skaraborgs län, men Åsaka är ingen församling, Ullene heter den församling om det nu är det Åsaka. Föräldrarna heter Gustaf Alfr. Synnergren f. 1859-12-10, Sundsvall, Västernorrlands län och Anna Katarina Larsell f.
1859-08-31, Härnösand, Västernorrlands län. Hoppas att detta går att reda ut.
Mvh
Anita Hellqvisst

  SVAR 2012-07-16 21:14

Hej Anita!
Jag förstår inte datumen
Är föräldrarna födda 1759, eller johan 1926, eller???
Allt gott!
Siv
  SVAR 2012-07-17 19:15

Hej Siv.
Johan Synnergren är född 1826-02-20.
Hälsningar
Anita
  SVAR 2012-07-18 16:51

Men vad är det då för årtal som står vid föräldrarna?
Mamman kan ju inte vara född 1859, och inte heller 1759 (om hon inte var vääääldigt gammal när hon fick barn)
Eller är Gustaf Alfred son till Johan?
Förlåt alla frågor men jag vet inte riktigt var jag ska börja leta
Allt gott!
Siv
  SVAR 2012-07-18 17:14

Hittar inte Johan i födelseboken för varken Ullene, Barne-Åsaka, Kållands-Åsaka, Skånings-Åsaka, Vartofta-Åsaka eller Väne-Åsaka.
  SVAR 2012-07-18 17:32

På ancestry.se har någon slängt in (utan referens) att han är född i Sil i Älvsborgs län
Kan vi komma vidare den vägen?
//Siv
  SVAR 2012-07-18 17:36

Ifrån andra hållet (Sundsvall och bakåt) står det i AID v122499.b87.s375
att han kom från Örebro 1856
  SVAR 2012-07-18 17:57

Hittar inte Johan i Sils födelsebok heller.
  SVAR 2012-07-18 18:09

Hej Siv.
Jag har tydligen fått hjärnsläpp. Det är ju Johans Synnergrens föräldrar jag söker, har ju ingen aning om vad dom heter . Vi kanske inte kommer längre med det här. Verkar ju vara hoppläst att hitta dom.
Häslningar
Anita

  SVAR 2012-07-18 18:28

Du skulle ju kunna försöka få kontakt med den på ancestry.se som har Johan med i sin släkttavla
Släktträdet heter Synnergren släktträd och där finns namn på Johan med med föräldrar och bakåt
//Siv


  SVAR 2012-07-18 18:34

Anita!
Om du inte är med på ancestry kan du ju skriva ut din mailadress här
så kan jag skicka den till honom och be att han tar kontakt
//Siv
  SVAR 2012-07-19 10:31

På Anbytarforum, under Släkter » Övriga släkter - S » Synnergren så finns information om en Johan Jonsson, som tog namnet Synnergren. Det står dock inget födelseår för honom, men han föddes i Lidköping enligt den som skrev inlägget.
  SVAR 2012-07-19 13:32

  >  Du skulle ju kunna försöka få kontakt med den på ancestry.se som har Johan med i sin släkttavla
  >  Släktträdet heter Synnergren släktträd och där finns namn på Johan med med föräldrar och bakåt
  >  //Siv
  >  
  >  

Se bilden



Klicka för en större bild

2012-07-19_AncestryBild.jpg
  SVAR 2012-07-19 16:26

Hittar ingen Johan/Johannes, vars föräldrar heter enligt ovan, född i Lidköping 1826, så det är förmodligen inte rätt födelseort det heller.
  SVAR 2012-07-19 19:31

Hej Siv
Tack för allt jobb du har lagt ner på Johan Synnergren.
Min majladress är skottor@tele2.se, vi får se om jag får kontakt med personen som är med i ancestry.
Hälsningar
Anita 
  SVAR 2012-07-19 21:10

Anita!
Jag har vidarebefordrat din mailadress
Hoppas att du får kontakt
Allt gott!
Siv
Skriv ditt svar / enter your answer
Lämna så utförliga uppgifter du kan!
Problem att skriva i textrutan ovan? Använder du Internet Explorer kan du behöva slå på Kompatibilitetsvyn. Läs mer här!
Bifoga en bild (gif eller jpg, max 500 kB) och ange källan / attach image and specify the source
Varifrån kommer bilden? (ange både bildleverantör t ex Arkiv Digital, SVAR samt volym+sida)
Klicka på Bläddra för att välja fil. Om du vill ha läshjälp är det lämpligt att lägga in en bild av källan.
Ditt namn / your name
Svaret visas under frågan på webbsidan, men skickas också till frågeställaren (om denne angett epostadress).
Forumregler och integritetspolicy (uppdaterad senast 2018-09-13)


Du är själv rättsligt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Text och bild med annan upphovsman än dig själv kräver dennes godkännande. Kortare citat av text är tillåtet med angivande av källa.

Att lägga in utsnitt av bilder från t ex Arkiv Digital med flera leverantörer av digitaliserade handlingar är tillåtet, om du anger varifrån bilden kommer.

Det är inte tillåtet att nämna nu levande personer, om dessa inte givit sitt uttryckliga medgivande. Undvik också att nämna känsliga uppgifter inom sekretessgränsen på 70 år, t ex dödsorsaker.

Efterlysningsforum är inte förmodererat, förutom ett visst skydd mot spam. Dock kan hela eller delar av inlägg raderas som strider mot gällande lagar, vars innehåll bedöms som oetiskt eller omoraliskt, eller bedöms som helt ovidkommande för detta forum. Även viss redigering och omflyttning för att underlätta överblickbarhet och navigering kan ske.

Endast de uppgifter du själv lägger in (inlägg, ditt namn och epostadress) sparas. Epostadressen är frivillig. Uppgifter sparas för närvarande utan något tidsgräns, eftersom även äldre trådar kan ha ett värde och kan kompletteras vid behov. Du har rätt att få ditt namn och epostadress borttaget om du vill. Scangen förbehåller sig rätten att någon gång i framtiden rensa äldre inlägg.

Genom att skriva ett inlägg godkänner du som användare att det sker utan ekonomisk ersättning.

Respektera de rubriker som finns för efternamn, förnamn, plats, tidpunkt och händelse. Skriv alltså inte "läshjälp" eller andra upplysningar där som hör hemma i själva frågan. Skriv inte hela rubriken endast i ett fält.

Spam loggas och åtgärder vidtas om missbruk fortsätter. Serverplatsen för Scangen tillhandahålls av Scorpion Data, vars servrar har högsta säkerhet och ligger i Sverige.

Genom att sända in ett inlägg accepterar du dessa regler. Reglerna kan komma att uppdateras i framtiden.

Översyn av reglerna har skett som anpassning till de nya EU-reglerna rörande GDPR (General Data Protection Regulation).

Donera

 

 







Nu kan intresserade hjälpa till att skapa nästa utgåva av Sveriges Dödbok!

Sveriges Släktforskarförbund kommer 2023 ge ut nummer 9 i den populära serien, som omfattar åren 1815-2022.

Vi behöver nu frivilliga att registrera åren 1800-1814. Klicka på bilden och läs mer, se var vi behöver hjälp och anmäl ditt intresse!







ANNONS

KÖP FRÅN SVERIGES SLÄKTFORSKARFÖRBUNDS BOKHANDEL








© ScanGen och Anders Berg - optimerad för Firefox och Internet Explorer - om cookies