genealogy in scandinavia



Äldre efterlysningar
[2005] [2006] [2007] [2008] [2009] [2010] [2011] [2012] [2013] [2014] [2015] [2016]



Engström, Fabriksarbetaren Jöns Magnus, Landskrona, levde 19602011-03-04 17:05

Direktlänk http://forum.scangen.se/?svar=26483
2011-03-03 17:20 

Hej! Letar efter en Jöns Magnus Engström som levde i Landskrona 1960. Han var fabriksarbetare och hade sin släkt i Vismarlöv (Se Nils Engström) Hans namn fanns med på systern Karnas bouppteckning från 1960. Han var en överraskning eftersom jag inte funnit honom i tidigare dokument. Undrar om han var gift och om det fanns några barn?

Tacksam för hjälp!!

Morgan Levin
  SVAR 2011-03-03 18:01

HEJ!
Jag hittade en Jöns Magnus Engström i Sveriges dödbok, han var född i Hyby Malmöhus län den 5/12 1885.
Han dog den 5/8 1963 han var då kyrkobokförd i Landskrona. Han gifte sig den 18/10 1908. Kan det vara han?
MVH
Catharina
  SVAR 2011-03-03 18:45

Gravsatta
1 Engström, Karolina
Född: 1884-01-27 :: Avliden: 1969-10-13 :: Gravsatt: 1969-10-23
2 Engström, Jöns
Född: 1885-12-05 :: Avliden: 1963-08-05 :: Gravsatt: 1963-08-12
3 Engström, Siri Kerstin Iréne
Född: 1914-01-01 :: Avliden: 2006-05-24 :: Gravsatt: 2006-07-28

Du kan ringa skatteverket och få uppgift om kvinnan som dog 2006 och beställa hennes bouppteckning om hon inte hade barn.

Eva M
  SVAR 2011-03-03 20:58

Hej tjejer och tack för hjälpen! Jag ska kontakta skatteverket imorgon och kolla om det finns några intressanta uppgifter att få om familjen!!

Med vänliga hälsningar

Bygdeforskare

Morgan Levin
  SVAR 2011-03-04 13:42

Hej! Vet ngn hur jag får tag på Siri Kerstin Irenes fyra sista siffror i hennes personnummer? Utan dem kunde jag inte få fram ngn bouppteckning alls. Hon levde och dog i Landskrona antar jag?

Med vänliga hälsningar Morgan Levin
  SVAR 2011-03-04 13:58

de fyra sista siffrorna 4160 enligt Sveriges dödbok
mvh
Anita
  SVAR 2011-03-04 17:05

Tack för hjälpen Anita!! Jag tar skatteverket dirket på Måndag och då borde jag få fram om det finns några dödsbodelägare!! Trevlig helg!!

Morgan Levin
Skriv ditt svar / enter your answer
Lämna så utförliga uppgifter du kan!
Problem att skriva i textrutan ovan? Använder du Internet Explorer kan du behöva slå på Kompatibilitetsvyn. Läs mer här!
Bifoga en bild (gif eller jpg, max 500 kB) och ange källan / attach image and specify the source
Varifrån kommer bilden? (ange både bildleverantör t ex Arkiv Digital, SVAR samt volym+sida)
Klicka på Bläddra för att välja fil. Om du vill ha läshjälp är det lämpligt att lägga in en bild av källan.
Ditt namn / your name
Svaret visas under frågan på webbsidan, men skickas också till frågeställaren (om denne angett epostadress).
Forumregler och integritetspolicy (uppdaterad senast 2018-09-13)


Du är själv rättsligt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Text och bild med annan upphovsman än dig själv kräver dennes godkännande. Kortare citat av text är tillåtet med angivande av källa.

Att lägga in utsnitt av bilder från t ex Arkiv Digital med flera leverantörer av digitaliserade handlingar är tillåtet, om du anger varifrån bilden kommer.

Det är inte tillåtet att nämna nu levande personer, om dessa inte givit sitt uttryckliga medgivande. Undvik också att nämna känsliga uppgifter inom sekretessgränsen på 70 år, t ex dödsorsaker.

Efterlysningsforum är inte förmodererat, förutom ett visst skydd mot spam. Dock kan hela eller delar av inlägg raderas som strider mot gällande lagar, vars innehåll bedöms som oetiskt eller omoraliskt, eller bedöms som helt ovidkommande för detta forum. Även viss redigering och omflyttning för att underlätta överblickbarhet och navigering kan ske.

Endast de uppgifter du själv lägger in (inlägg, ditt namn och epostadress) sparas. Epostadressen är frivillig. Uppgifter sparas för närvarande utan något tidsgräns, eftersom även äldre trådar kan ha ett värde och kan kompletteras vid behov. Du har rätt att få ditt namn och epostadress borttaget om du vill. Scangen förbehåller sig rätten att någon gång i framtiden rensa äldre inlägg.

Genom att skriva ett inlägg godkänner du som användare att det sker utan ekonomisk ersättning.

Respektera de rubriker som finns för efternamn, förnamn, plats, tidpunkt och händelse. Skriv alltså inte "läshjälp" eller andra upplysningar där som hör hemma i själva frågan. Skriv inte hela rubriken endast i ett fält.

Spam loggas och åtgärder vidtas om missbruk fortsätter. Serverplatsen för Scangen tillhandahålls av Scorpion Data, vars servrar har högsta säkerhet och ligger i Sverige.

Genom att sända in ett inlägg accepterar du dessa regler. Reglerna kan komma att uppdateras i framtiden.

Översyn av reglerna har skett som anpassning till de nya EU-reglerna rörande GDPR (General Data Protection Regulation).

Donera

 

 







Nu kan intresserade hjälpa till att skapa nästa utgåva av Sveriges Dödbok!

Sveriges Släktforskarförbund kommer 2023 ge ut nummer 9 i den populära serien, som omfattar åren 1815-2022.

Vi behöver nu frivilliga att registrera åren 1800-1814. Klicka på bilden och läs mer, se var vi behöver hjälp och anmäl ditt intresse!







ANNONS

KÖP FRÅN SVERIGES SLÄKTFORSKARFÖRBUNDS BOKHANDEL








© ScanGen och Anders Berg - optimerad för Firefox och Internet Explorer - om cookies