genealogy in scandinavia



Äldre efterlysningar
[2005] [2006] [2007] [2008] [2009] [2010] [2011] [2012] [2013] [2014] [2015] [2016]



Hagström, Måns Olsson, Simris, född 18862010-10-02 12:21

Direktlänk http://forum.scangen.se/?svar=1095
 

Jeg søger efter min oldefar Måns Olsson Hagström. Han blev gift med Karna Larsdotter og de fik sønnen Magnus Idorf Hagström - født 20.09 1886 i en lille ort som heter Simris, men som stavedes Cimbris på 1800-talet. Jeg håber nogen kan hjælpe mig.
  SVAR

Hittade familjen i folkräkningen 1890: Olsson Hagström, Måns 1858 Far, smedarbetare, född i Löderup, Kristianstad län Larsd:r, Karna 1849 Mor (Barn), Johan Alfred 1879 Barn (hennes oäkta son) (Barn), Gottfrid Leonard 1881 Barn(hennes oäkta son) (Barn), Olof Vilhelm 1883 Barn (äkta son) (Barn), Magnus Idof 1886 Barn (äkta son) Karna och barnen föddes alla i Simris, Kristianstad län.
  SVAR

Hej Min tip-tip-oldefar hed Ola Månsson og fik to sønner, Måns Olsson f. 1-1-1858 og Ola Olsson 9-12-1861, begge i Hagestad, Löderup. Ola Olsson (min tip-oldefar) flyttede til Cimbris/Simris hvor han fik et antal børn sammen med Anna Månsdotter, hvorefter de flyttede til Bornholm i 1896. Familie? MVH Pia
  SVAR 2009-12-09 11:15

Magnus Idof Hagstrøm er min kones oldefar,er det muligt at få flere oplysninger fra jer.
jeg er nybegynder og bruger legacy, men måske kan jeg få en gedcomfil fra jer.
med venlig hilsen
ole hansen
olefrankhansen(snabal a)live.dk
  SVAR 2010-10-02 12:21

 Hej Min kones farfar er Johan Alfred Hagstrøm. (Mor Karna Larsdotter)

Jeg har noget af slægten optegnet - især efterfølgende.

Kan I bidrage med yderligere, må I gewrne kontakte mig på ilc@sol.dk, så kan jeg evt sende PDF med familieoversigt.
Tror dog der er et par unøjagtigheder
mvh
Leif C

Skriv ditt svar / enter your answer
Lämna så utförliga uppgifter du kan!
Problem att skriva i textrutan ovan? Använder du Internet Explorer kan du behöva slå på Kompatibilitetsvyn. Läs mer här!
Bifoga en bild (gif eller jpg, max 500 kB) och ange källan / attach image and specify the source
Varifrån kommer bilden? (ange både bildleverantör t ex Arkiv Digital, SVAR samt volym+sida)
Klicka på Bläddra för att välja fil. Om du vill ha läshjälp är det lämpligt att lägga in en bild av källan.
Ditt namn / your name
Svaret visas under frågan på webbsidan, men skickas också till frågeställaren (om denne angett epostadress).
Forumregler och integritetspolicy (uppdaterad senast 2018-09-13)


Du är själv rättsligt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Text och bild med annan upphovsman än dig själv kräver dennes godkännande. Kortare citat av text är tillåtet med angivande av källa.

Att lägga in utsnitt av bilder från t ex Arkiv Digital med flera leverantörer av digitaliserade handlingar är tillåtet, om du anger varifrån bilden kommer.

Det är inte tillåtet att nämna nu levande personer, om dessa inte givit sitt uttryckliga medgivande. Undvik också att nämna känsliga uppgifter inom sekretessgränsen på 70 år, t ex dödsorsaker.

Efterlysningsforum är inte förmodererat, förutom ett visst skydd mot spam. Dock kan hela eller delar av inlägg raderas som strider mot gällande lagar, vars innehåll bedöms som oetiskt eller omoraliskt, eller bedöms som helt ovidkommande för detta forum. Även viss redigering och omflyttning för att underlätta överblickbarhet och navigering kan ske.

Endast de uppgifter du själv lägger in (inlägg, ditt namn och epostadress) sparas. Epostadressen är frivillig. Uppgifter sparas för närvarande utan något tidsgräns, eftersom även äldre trådar kan ha ett värde och kan kompletteras vid behov. Du har rätt att få ditt namn och epostadress borttaget om du vill. Scangen förbehåller sig rätten att någon gång i framtiden rensa äldre inlägg.

Genom att skriva ett inlägg godkänner du som användare att det sker utan ekonomisk ersättning.

Respektera de rubriker som finns för efternamn, förnamn, plats, tidpunkt och händelse. Skriv alltså inte "läshjälp" eller andra upplysningar där som hör hemma i själva frågan. Skriv inte hela rubriken endast i ett fält.

Spam loggas och åtgärder vidtas om missbruk fortsätter. Serverplatsen för Scangen tillhandahålls av Scorpion Data, vars servrar har högsta säkerhet och ligger i Sverige.

Genom att sända in ett inlägg accepterar du dessa regler. Reglerna kan komma att uppdateras i framtiden.

Översyn av reglerna har skett som anpassning till de nya EU-reglerna rörande GDPR (General Data Protection Regulation).

Donera

 

 







Nu kan intresserade hjälpa till att skapa nästa utgåva av Sveriges Dödbok!

Sveriges Släktforskarförbund kommer 2023 ge ut nummer 9 i den populära serien, som omfattar åren 1815-2022.

Vi behöver nu frivilliga att registrera åren 1800-1814. Klicka på bilden och läs mer, se var vi behöver hjälp och anmäl ditt intresse!







ANNONS

KÖP FRÅN SVERIGES SLÄKTFORSKARFÖRBUNDS BOKHANDEL








© ScanGen och Anders Berg - optimerad för Firefox och Internet Explorer - om cookies